کشاورزیکودهای آلی و ارگانیک

کود مایع بنفشه آفریقایی

کود مایع بنفشه آفریقایی

فرم های کودی مختلفی برای بنفشه آفریقایی وجود دارد که در این بخش فقط در مورد کود مایع صحبت خواهیم کرد. این گیاه نیاز خاص و زیادی ندارد و کودها با فرمولاسیون ۹-۱۴-۸ و ۱۴-۱۲-۱۴ گزینه های خوبی هستند. علاوه بر نیتروژن، پتاسیم و فسفر که برای گلدهی بنفشه آفریقایی مورد نیاز است، وجود  عناصر میکرو (Microelements) مانند آهن، منیزیم و … نیز ضروری است.

کود مایع بنفشه آفریقایی

کودهای مایع در نوبت های آبیاری همراه با آب باید در اختیار گیاه قرارداده شود. دستور مصرف کود مایع بنفشه آفریقایی بر حسب برند و تولید کننده آن متفاوت است و همیشه بر روی بسته بندی کود درج شده است.

بطور معمول هر ۱۵ روز یکبار حدود ۱۰ سی سی ( از درب کود می توانید بعنوان مقیاسی برای مخلوط کردن استفاده کنید. حدود ۲ درب کود پر شده از مایع) از این مایع با آب آبیاری مخلوط شده و در سطح خاک پخش می شود.

.

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی با نام علمی Streptocarpus sect. Saintpaulia گونه ای از گیاهان گلدار چند ساله بومی تانزانیا و کنیا است. نکته جالب اینکه این گیاه اصلا جزو تیره Violeaceae یا همان بنفشگان قرار ندارد و صرفا به دلیل رنگ بنفش آن، بنفشه نامیده می شود.

کود مایع بنفشه آفریقایی

.

رنگ بندی بنفشه آفریقایی

صورتی، سفید، آبی و قرمز علاوه بر بنفش دیگر رنگ های گلبرگ بنفشه آفریقایی است. از آنجایی که این گیاه از محبوبیت زیادی در سراسر دنیا برخوردار است، محققان گونه های اصلاح شده پرگل، ابلق و چین و چروک دار آن را نیز روانه بازار کرده اند.

کود مایع بنفشه آقریقایی

.

نگهداری بنفشه آفریقایی

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت بنفشه آفریقایی، نگهداری ساده و راحت آن است، این گیاه قوانین ساده ای دارد که در صورت رعایت، می تواند تا مدتها سرحال و زیبا باقی بماند:

.

نور و دما

نور روشن غیر مستقیم، بهترین گزینه برای این گیاه است. نور های جنوبی در خانه ها یا نورهای مصنوعی ترکیبی نیز، نیاز نوری این گیاه را مرتفع می کند.

دمای اتاق، بهترین دمای نگهداری است و هر چه از دمای اپتیمیم فاصله بگیریم، احتمال تنش گیاه بیشتر می شود.

هشدار: نور مستقیم فیلتر نشده به شدت خطرناک است و خیلی سریع گیاه را از بین می برد.

آبیاری

بهترین روش ، آبیاری از طریق زیر گلدانی است زیرا بنفشه آفریقایی نسبت به خیس شدن اندام هوایی خود خصوصا برگ ها حساس است، کم آبی یا آبیاری بیش از حد به این گیاه آسیب می زند. زمان مناسب آبیاری با مشاهده میزان خشکی سطح خاک تعیین می شود.

.

خرید کود مایع بنفشه آفریقایی

برای تهیه این کود می توانید به فروشگاه کشاورزی مراجعه کنید.

 

۰/۵ (۰ نظر)

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا