کودهای آلی و ارگانیک

کود مرغی گرانول

کود مرغی گرانول (Granular Guano)

کود مرغی گرانول

درجه خلوص: ۷۰% کود مرغی گرانول

ترکیب NPK : 3-3-3

غلظت گوگرد (سولفور): ۱۰-۱۵ %

بسته بندی: کیسه های ۲۵ کیلوگرمی

کود مرغی یا گوانو نوعی کود دامی ارگانیک ، سرشار از عناصر ماکرو و میکرو شامل، نیتروژن (ازت)، پتاسیم، فسفر، آهن، روی، کلسیم، مس، منگنز و … می باشد. غلظت و ترکیبات عنصری این کودها، بر اساس نوع، سن و رژیم غذایی دام و همچنین عمر کود می تواند متفاوت باشد.

کود مرغی گرانول همانند نوع پلیتی آن با عناصر ریز مغذی و ترکیبات معدنی غنی شده و در طی مراحل تولید استریل می شود تا از احتمال وجود هرگونه آلودگی به خصوص وجود بذرهای علف های هرز جلوگیری شود.

.

مزایا 

کود مرغی گرانوله دارای چه مزایایی است؟

تفاوت مهم کود مرغی با سایر کودهای دامی در میزان بالای ترکیبات اوره مانند اسید اوریک است، برای اینکه از این ماده به درستی استفاده شود باید طی مراحلی به کمپوست تبدیل شود تا علاوه بر افزایش خاصیت کودی، به دلیل وجود ترکیبات اورات از آسیب رساندن به گیاه جلوگیری شود. از آنجایی که انواع مواد و میکروارگانیسم های مضر مانند باکتری و ویروس های که برخی از آن ها مانند سالمونلا بیماری زا هستند همراه سایر مواد دفعی از بدن دام ها دفع می شوند، باید حتما دقت شود از کود مرغی به هر فرمی که باشد (فرم پلیتی یا فرم مایع) نباید صورت تازه استفاده شود چرا که علاوه بر آسیبی که به ریشه و روند رشدی و زایشی گیاه می زند، برای سلامت انسان و سایر جانوران نیز بسیار مضر است.

کود گوانو

افزایش جمعیت میکروارگانیسم های موجود در خاک

افزایش غلظت ترکیبات آلی خاک

افزایش میزان عناصر قابل جذب توسط گیاه

کاهش میزان PH (اسیدیته) خاک به دلیل وجود سولفور

حفظ و جذب رطوبت خاک

عاری بودن از وجود آلودگی، خصوصا آلودگی توسط بذر علف های هرز

عاری بودن از آلودگی به تخم آفاتی مانند مگس

علاوه بر مزایای ذکر شده، کود مرغی به دلیل دارا بودن مواد غذایی ریزمغذی یعنی عناصر میکرو مانند آهن، منگنز، روی و … سبب اصلاح ساختارهای فیزیکی، شیمیایی و زیستی خاک شده و همچنین در بهبهود عملکرد فرآیندهای بیوشیمیایی تاثیر مثبت چشمگیری دارد. کود مرغی گرانول برای جذب تدریجی توسط گیاه به شکل چالکود نسبت به سایر فرم های آن دارای ارجحیت است.

 

برای درک بهتر ضرورت تولید و فرآوری در مبدا، پیشنهاد می شود خط تولید مکانیزه ویدیو زیر را مشاهده کنید:

۰/۵ (۰ نظر)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا