بیورزونانس

بیورزونانس در کشاورزی

بیورزونانس در کشاورزی

بیورزونانس در کشاورزی می تواند جایگزین بسیاری از راه حل های سنتی مانند استفاده از مواد شیمیایی شود . بیورزونانس یک علم میان رشته ای جدید بر پایه کوانتوم است.

طبیعت دارای ۴ نیروی بنیادین شامل: نیروی هسته ای قوی، نیروی هسته ای ضعیف، گرانش و الکترومغناطیس است. نیروی الکترومغناطیس از گذشته همواره مورد توجه و کنجکاوی بشر قرار داشته است. در ابتدا تصور می­شد نیروی­های  الکتریکی و مغناطیسی دو نیروی از هم مستقل هستند اما با تلاش­های دانشمندان بسیاری مانند اورستد، ماکسول و فارادی، این دیدگاه تغییر پیدا کرد و نیرویی تحت عنوان الکترومغناطیس به رسمیت شناخته شد.

الکترومغناطیس نیرویی است که ذرات الکترون و پروتون را در ساختار اتم کنار هم نگه می­دارد و همچنین نیرو­های درون مولکولی شامل همه پیوندهای قطبی، یونی، کوالانسی و …. در ترکیبات مولکولی و شیمیایی همگی الکترومغناطیس هستند.

 

بیورزونانس در کشاورزی

 

رزونانس

 رزونانس یا تشدید در واقع نوسان در فرکانسی خاص است که به آن فرکانس رزونانس گفته می­شود در این فرکانس­ها انرژی ارتعاشی ذخیره می­شود که موجب می­شود نیرویی کوچک اما متناوب، دامنه نوسانی بزرگی داشته باشد. وقتی که یک ذره، تحریک به ارتعاش می­شود، فرکانس رزونانس مناسب خود را پیدا کرده و فرکانس­های ارتعاشی دیگر را حذف می­کند.

 

بیورزونانس چیست؟

همانطور که گفته شد هر ذره و طبیعتا هر جسم و ماده ای دارای یک فرکانس ثابت طبیعی است، هنگامی که فرکانس ارتعاشی از یک منبع انرژی به آن ها ساطع شود، در بخشی از آن فرکانس ساطع شده فرکانس طبیعی را خنثی می­کند اما در قستی نیز وقتی این دو فرکانس به هم می­رسند دامنه آن به حداکثر می رسد این پدیده بیورزونانس نامیده می شود یعنی هنگامی که دامنه فرکانس ساطع شده با دامنه جسم مرتعش به ماکزیمم می رسد.

مطالعاتی در مورد تاثیر بیورزونانس بر ساختار مولکولی انجام شده است، با توجه به ماهیت رزونانس که سبب می­شود جسم مرتعش نیرویی معادل چند برابر دریافت کند، این نیرو بر روی پیوندهای الکترومغناطیس سلولی به خصوص غشاها تاثیر بگذارد، بیورزونانس میتواند سبب افزایش نفوذپذیری غشای سلولی شود.

 

کاربرد بیورزونانس در کشاورزی

استفاده از تکنیک بیورزنونانس در رشته کشاورزی ابعاد وسیعی را در بر میگیرد. این تکنیک میتواند سبب بروز تغیرات وسیعی در سطح ملکولی و فنوتیپی در گیاهان شود بنابراین میتوان بیان کرد از این روش میتوان در جهت افزایش جوانه­زنی بذوری که دارای خواب طولانی بوده، جهت القای جوانه زنی استفاده کرد.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از سیستم آبیاری که تحت امواج الکترومغناطیس قرار گرفته، نشان داده است که رشد گیاهان به شکل معنی­­داری افزایش یافته است. همین طور میتوان بیان کرد که فرکانس­های الکترومغناطیسی سبب روز تغییراتی در سطح ساختار ملکول DNA می­شود و می­تواند بیان ژن­ها را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

 

بیورزونانس در کشاورزی

 

کاربرد بیورزونانس در آبیاری

یکی دیگر از موارد مطالعاتی تاثیر بیورزونانس در کشاورزی، آبیاری مزارع با آب هایی است که تحت فرکانس الکترومغناطیس قرار گرفته و برانگیخته شده اند.­­ در این روش از Bio Activator ها استفاده می­شود که یک رزونانس طبیعی ایجاد کرده که یک اثر زنجیره ملکولی را در ساختار سلول­های آب ایجاد میکند. با ایجاد زنجیره ملکولی گیاهان میتوانند هیدرات سریع تری داشته باشند و آب با نرخ بیشتری در داخل کانال های غشای سلولی جریان پیدا میکند بنابراین از میزان تبخیر کاسته می­شود بنابراین این زنجیره ملکولی میتواند سبب بهبود رشد گیاهان به شکل چشم گیری شود.

Bio Activator ها می تواند ساختار ملکول های آب را تحت تاثییر قرار دهد و این امر زندگی گیاهان و شرایط رشدی آن ها را به شکل چشم گیری تحت تاثییر قرار میدهد. گیاهانی که تحت Bio Activator قرار گرفته بودنند به شکل قابل توجهی افرایش پیدا کرده است که این امر سبب افرایش جوانه زنی در گیاهان شده است.

 

 

bioresonance

این روش میتواند تخلخال خاک و فعالیت میکروبی آن را افرایش دهد و سبب کاهش مصرف کود میشود و ­سبب افزایش مقاومت گیاهان نسبت به عوامل بیماری زا می گردد. از مزیت­های این روش استفاده کم تر از آفت کش­ ها است ­و سبب افزایش سطح آب در داخل خاک می­شود و سبب بهبود کیفیت ارزش غذایی در محصول می­شود.

اثر تحریک کننده تداخل مغناطیسی بر رنگدانه­ های فتوسنتزی ممکن است به دلیل افزایش محتوای پرولین باشد که برخی از یون­ها را به عنوان Mg2 + مورد نیاز برای سنتز کلروفیل و یا K + افزایش می ­دهد که سبب افزایش تعداد کلروپلاست ­ها در هر سلول می­ شود. همچنین افزایش غلظت رنگدانه­ های کلروفیل به علت تیمارهای مغناطیسی ممکن است به افزایش محتوای GA3 در گیاهان نسبت داده شود. که منجر به افزایش رنگدانه­های سبز در گیاهان تحت درمان با تحریک تولید کلروفیل در برگ­ ها می­شود.

 

تاثیر بیورزونانس در جوانه زنی و فعالیت های بیوشیمیایی

مطالعات ­نشان داد که ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی می­تواند سرعت جوانه­ زنی در بذر­ها را افزایش دهد، تصور می ­شود تیمارهای الکترومغناطیسی توسط تغییرات بیوشیمایی که شامل رادیکال­ های آزاد می­شود فعالیت­های پروتئین­ ها و آنزیم­ ها را تحریک می کند و سبب تقویت بذر­ها از طریق همین فرآیند­های بیوشیمایی می ­شود.

میدان مغناطیسی­MF بخشی از محیط زیست شده است و منبعی از انرژی در نتیجه به شکل عادی بر روی متابولیسم ­ها و سلول­ های مریستم تاثیر میگذارد، علاوه براین (­MF (­Magnetic field جذب آب و حفظ و یونیزاسیون را تحت تاثیر قرار می ­دهد در واقع مواد متابولیکی در­گیاهان و رنگدانه ­های فتوسنتزی می تواند تحث تاثیر ­MF قرار بگیرند. نتایج نشان داده است که گیاهانی که تحت تاثیر­MF قرار می گیرند فعالیت های فیتوشیمایی آن­ها افزایش یافته است.

 

بیورزونانس در کشاورزی

 

استفاده از تکنیک بیورزنونانس در رشته کشاورزی ابعاد وسیعی را در بر می گیرد. این تکنیک میتواند سبب بروز تغیرات وسیعی در سطح ملکولی و فنوتیپی در گیاهان شود بنابراین میتوان بیان کرد از این روش میتوان در جهت افزایش جوانه ­زنی بذوری که دارای خواب طولانی بوده، جهت القای جوانه زنی استفاده کرد.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از سیستم آبیاری که تحت امواج الکترومغناطیس قرار گرفته، سبب افزایش معنا دارد رشد گیاهان شده است. همین طور می توان بیان کرد که فرکانس­ های الکترومغناطیسی سبب بروز تغییراتی در سطح ساختار ملکول DNA شده و می­ تواند بیان ژن­ ها را تحت تاثیر قرار دهد.

 

۳/۵ (۱ نظر)
دکمه بازگشت به بالا